Jordi Pi 
Corredor aficionat i (intent de) triatleta. De professió, desenvolupador d'aplicacions informàtiques. Impulsor del projecte kilometresolidari.cat


El bloc del dia a dia dels meus reptes esportius

dilluns, 30 de maig de 2016

Balanç Fase de màxim rendiment (3/3)

Punt i final a la última de les fases: la fase de màxim rendiment.

Les xifres:

Han estat un total de 10 setmanes, de 21 de març al 29 de maig. 70 dies en els que he realitzat 50 entrenaments, 7 recuperacions actives i 7 dies de descans. El principal contratemps ha estat vèncer la pressió que suposa apropar-se al dia de la cursa i la pròpia gestió del dia a dia (molt complicada a l'últim tram).

He passat d'un volum de 13 hores setmanals a 15, amb un decreixement les tres últimes setmanes. He realitzat 3 micro-cicles: 2 en progressió de 4 i 3 setmanes cada un, i un en regressió de 2 setmanes més una última de progressió. Els increments han estat per sota el 5%, mentre que la regressió ha estat superior al -10%.

Les curses:

He fet 2 curses. La duatló de Sant Celoni de 5km córrer, 18km BTT i 2,5km córrer amb un temps de 1 hores i 46 minuts. I la Triatló Sprint de Sant Feliu de Guíxols amb un temps de 1h14'35'' (natació 13'10'', bicicleta 40'43'' i córrer 20'42'').

Aspectes positius i negatius:

Valoro molt positivament el pic aconseguit 3 setmanes abans de la prova. 3.000m natació (1h) més 90km bicicleta (4h, mitj. 22,35km/h, desnivell positiu 1.800) i 28km corrent (2h30min, mitj. 5'22''). No obstant, em queda un regust amarg de les 2 següents setmanes en les que la regressió va ser notable (disminució del -17 i -20%), i una progressió final la penúltima setmana (del 18%) amb poc sentit. Aquesta distribució de l'entrenament respon més a criteris de disponibilitat (ja que he estat molt ocupat amb el trasllat i el canvi de feina), més que a criteris esportius (que hauria tingut més sentit la el pic hagués estat 2 setmanes abans i la regressió les 2 següents setmanes).