Jordi Pi 
Corredor aficionat i (intent de) triatleta. De professió, desenvolupador d'aplicacions informàtiques. Impulsor del projecte kilometresolidari.cat


El bloc del dia a dia dels meus reptes esportius

dilluns, 21 de març de 2016

Balanç Fase de progressió (2/3)

Punt i final a la segona de les 3 fases de l'entrenament: la Fase de progressió.

Les xifres

Han estat un total de 8 setmanes, del 25 de gener al 20 de març. 56 dies en els que he realitzat 40 entrenaments, 8 recuperacions actives i 8 dies de descans. El principal contratemps que he hagut de vèncer va ser la caiguda en bicicleta del passat diumenge 28 de febrer que em va deixar tocat durant 3 setmanes, en especial la primera setmana, a part de deixar-me una crisi de confiança que he hagut de batallar diumenge rere diumenge fent front al vent i a la pluja.

He passat d'un volum de 10 hores a 13 hores d'entrenament setmanal, repartit en 2 micro-cicles de 4 setmanes cada un. A l'igual que en la primera fase, cada micro-cicle s'ha composat de 3 setmanes de progressió i una de consolidació. Els increments de volum setmanal han estat ascendents i inferiors al 10%.


Durant aquestes 8 setmanes he nedat 3.100m, he fet 697 quilòmetres en bicicleta i 364 corrent. En quant a la dedicació, un 13% ha estat a la natació, un 35% a la bicicleta, un 33% a córrer i un 19% al treball de gimnàs. En total he entrenat 97 hores i 48 minuts.

He fet 3 visites al fisioterapeuta; dos amb el Marc a Can Rull i una al David Serra.

Les curses

He fet 3 curses. La Mitja Marató de Barcelona de 21,97km amb 1h41'02'', la Maratest de 30km amb 2h36'10'' i la Marató de Barcelona de 42,195km amb 3h42'9'' (millor marca personal).

Aspectes positius i negatius

Valoro molt positivament aquesta segona fase dels entrenaments perquè em trobo en un estat de forma excel·lent. Principalment a conseqüència del treball de força a través de les classes de TRX, Bodypump i abdominals. Unes classes que al seu torn m'han ajudat a fer més amè la monotonia del dia a dia. A més a més, també he perdut pes; estic per sota dels 73kg quan a l'inici de la fase estava amb 76, i amb 77,5 al novembre quan vaig començar. Tot plegat fa que em senti més fort i més lleuger. Excel·lent combinació per afrontar la tercera fase; la fase de màxim rendiment.

En quant a la distribució dels entrenaments (un dels aspectes negatius de l'anterior fase) estic content perquè he arribat al mínim del 35% de bicicleta que m'havia proposat.

Finalment també vull destacar el fet d'haver vençut la por a tornar a caure de la bicicleta. Al principi em vaig espentar molt, fins al l'extrem que vaig estar a punt d'abandonar un entrenament per por al vent. Però la meva tossuderia ha fet que ni el vent ni la pluja hagin fet tirar-me enrere.

Propòsits de cara a la següent fase

Encaro la propera fase amb un excel·lent estat de forma i dos reptes sobre la taula. El primer evitar la sobrecàrrega i el sobreentrenament; dos dels perills associats a l'alt volum d'entrenament setmanal (per sobre les 14 hores). El segon evitar l'avorriment de les tirades llargues del cap de setmana (per sobre les 6 hores).

Sóc conscient que per davant tinc la part més difícil de l'entrenament; aquell moment en que ja et sens llest per competir i tot i així has de seguir perseverant.